Dynasty tietopalvelu Haku RSS Äänekosken kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
https://web28.aanekoski.fi:443/dynasty10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
https://web28.aanekoski.fi:443/dynasty10/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kaupunkirakennelautakunta
Pöytäkirja 12.12.2024/Pykälä 97

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa


 

Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalvelut 2024-2028

 

KAURAK 14.11.2024 § 83 

 

 

Äänekosken kaupunki on pyytänyt tarjouspyynnöllä nro 521526 (Dnro 576/02.07.00/2024) tarjouksia Äänekosken kaupungin kunnossapitotöiden ja investointihankkeiden rakennuttamis-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelutehtävistä erikseen sovittavassa laajuudessa pääsääntöisesti tuntiveloitusperusteisesti.

 

Kilpailutus toteutettiin avoimen hankintamenettelynä käyttämällä Äänekosken kaupungin sähköistä kilpailutusjärjestelmää. Kilpailutuksen ennakoitu arvo ylitti palvelujen hankinnan EU-kynnysarvon (221 000€ alv. 0%). Hankinnasta on lähetetty hankintailmoitus julkaistavaksi HILMA-palvelussa (www.hankintailmoitukset.fi) ja TED:issä 19.9.2024. Hankintailmoituksen numero HILMA:ssa on 2024-014208 ja TEDissä 562066-2024.

 

Hankinta on jaettu suunnittelualojen mukaisesti yhteensä kahdeksaan osakokonaisuuteen. Tarjoajien on mahdollista jättää tarjous yhteen tai useampaan osakokonaisuuteen. Osakokonaisuudet on jaoteltu alla olevan mukaisesti:

 

1) Rakennuttaminen ja työmaavalvonta

2) Arkkitehtisuunnittelu

3) Rakennesuunnittelu

4) LVIAJ-suunnittelu

5) Sähkösuunnittelu

6) Kuntoarviot ja -tutkimukset

7) LVIAJ-valvonta

8) Kustannussuunnittelu ja -laskenta.

 

Kilpailutuksen perusteella valitaan Äänekosken kaupungille puitesopimuskumppanit kunnossapitotöiden ja investointihankkeiden rakennuttamis-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelutehtäviin. Jokaiseen osakokonaisuuteen valitaan kolme (3) puitesopimuskumppania, paitsi jos hyväksyttäviä tarjouksia kyseiseen osakokonaisuuteen on saatu vähemmän kuin kolme. Puitesopimus on voimassa neljä vuotta ja siihen liittyy osittaista uudelleen kilpailuttamista.

 

Kussakin osakokonaisuudessa (pois lukien LVIAJ-valvonnan osakokonaisuus, jossa noudatetaan perinteistä etusijajärjestystä) noudatetaan prosenttiosuuksilla jaettua etusijajärjestystä alle 80 000 euron toimeksiannoissa. Prosenttiosuuksilla jaetulla etusijajärjestyksellä tarkoitetaan sitä, että etusijajärjestyksessä ensimmäiselle tarjotaan ensisijaisesti noin 40 prosenttia ja etusijajärjestyksessä toiselle noin 15 prosenttia toimeksiannoista. Toimeksiantojen määrän ylittäessä kuusi kappaletta myös etusijajärjestyksessä kolmannelle tarjotaan ensisijaisesti noin 15 prosenttia toimeksiannoista. Toimeksiannon arvon ylittäessä 80 000 euroa suoritetaan puitesopimuskumppanien välillä minikilpailutus, jonka perusteella valitaan toteuttajaksi kumppani, joka jättää minikilpailutuksessa kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen.

 

Tarjousten jättämisen määräaika umpeutui 23.10.2024 klo 09:00. Tarjousten jättämisen määräaikaan mennessä saapui yhteensä 29 tarjousta, tarjouksen jätti yhteensä 27 tarjoajaa. Tarjoukset jakaantuivat osakokonaisuuksittain seuraavasti:

 

1) Rakennuttaminen ja työmaavalvonta - 10 tarjousta

2) Arkkitehtisuunnittelu - 11 tarjousta

3) Rakennesuunnittelu - 7 tarjousta

4) LVIAJ-suunnittelu - 6 tarjousta

5) Sähkösuunnittelu - 5 tarjousta

6) Kuntoarviot ja -tutkimukset - 8 tarjousta

7) LVIAJ-valvonta - 7 tarjousta

8) Kustannussuunnittelu ja -laskenta - 8 tarjousta.

 

Tarjousten valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisesti edullisin on vähimmäisvaatimukset täyttävä tarjous, joka on hinta-laatusuhteeltaan paras noudattaen tarjouspyynnössä ilmoitettuja pisteytysperusteita. Tarjousvertailussa hinnan painoarvo on 59 pistettä sadasta ja laadun painoarvo on 41 pistettä sadasta. Laatupisteitä on annettu sekä koulutuksesta että kokemuksesta, joka on kunkin osakokonaisuuden suunnittelualalla onnistuneen tuloksen saavuttamisen kannalta oleellista. Tarjoukset vertaillaan osakokonaisuuskohtaisesti. Tarjoaja voi tulla valituksi yhteen tai useampaan osakokonaisuuteen.

 

Tarjoajista 24 täytti soveltuvuusvaatimukset ja kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia. Tarjousten vertailun ulkopuolelle suljettiin Korjauspartnerit Oy, joka ei täyttänyt soveltuvuusvaatimuksia yritysreferenssien ja laatujärjestelmän osalta, Oy Magnussen Ab, joka ei täyttänyt soveltuvuusvaatimuksia yritysreferenssien osalta sekä Sweco PM Oy, joka ei täyttänyt soveltuvuusvaatimuksia yritysreferenssien osalta.

 

Tarjouspyynnössä on esitetty yksityiskohtaisemmin perusteet laatuvertailussa noudatettavalle pisteytykselle. Tarjousten hintapisteet lasketaan tarjouspyynnön mukaisesti suhteutettuna edullisimpaan hyväksyttävissä olevaan osakokonaisuutta koskevaan tarjoukseen. Hankintaa koskevassa tarjousten vertailutaulukossa on esitetty tarkemmin tarjousten vertailu.

 

Sopimussuhde ei synny hankintapäätöksellä eikä päätöksen tiedoksiannolla, vaan edellyttää erillisen kirjallisen sopimuksen allekirjoittamista osapuolten kesken. Hankintayksikkö voi tarvittaessa ottaa asian uudelleen ratkaistavaksi minkä tahansa päätöskohdan osalta (Hankintalaki 132-133 §).

 

 Hankintapäätös tulee julkiseksi, kun se on allekirjoitettu tai sitä vastaavalla tavalla varmennettu (JulkL 6 § 1 mom. 8 kohta). Hankinta-asiakirjat tulevat asianosaisjulkiseksi sen jälkeen, kun asianosaiset ovat saaneet tiedon päätöksestä. Hankinta-asiakirjat tulevat yleisjulkiseksi sen jälkeen, kun sopimus asiassa on tehty (JulkL 6 § 1 mom. 3 kohta, 7.2 §). Salassa pidettävät tiedot eivät tule julkisiksi. Salassa pidettäviä tietoja ovat tarjoajan liike- ja ammattisalaisuudet. Kokonais-/vertailuhintaa ei pidetä liike- tai ammattisalaisuutena. (JulkL 10 §, 11 § 2 mom. 6 kohta, 24 § 1 mom. 20 kohta.)

 

Valmistelija Teknisen johtajan sijainen, kaupunkirakennepäällikkö Erika Räihä, puh. 040 762 3811

 

Esittelijä Teknisen johtajan sijainen, kaupunkirakennepäällikkö Erika Räihä

 

Päätösehdotus Kaupunkirakennelautakunta päättää:

 

 1. Sulkea Korjauspartnerit Oy:n tarjousvertailun ulkopuolelle.

 2. Sulkea Oy Magnussen Ab:n tarjousvertailun ulkopuolelle.

 3. Sulkea Sweco PM Oy:n tarjousvertailun ulkopuolelle.

 4. Valita osakokonaisuuteen 1 Rakennuttaminen ja työmaavalvonta puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi INMECO Oy Rakennuskonsultit, toiseksi PH-Rakennuttajapalvelu Oy:n ja kolmanneksi Brado Oy:n.

 5. Valita osakokonaisuuteen 2 Arkkitehtisuunnittelu puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi INMECO Oy Rakennuskonsultit, toiseksi Raami Arkkitehdit Oy:n ja kolmanneksi Arkitupa Oy:n.

 6. Valita osakokonaisuuteen 3 Rakennesuunnittelu puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi Sweco Finland Oy:n, toiseksi FCG Finnish Consulting Group Oy:n ja kolmanneksi AFRY Finland Oy:n.

 7. Valita osakokonaisuuteen 4 LVIAJ-suunnittelu puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi Sweco Finland Oy:n, toiseksi LVI-Sasto Oy:n ja kolmanneksi Granlund Oy:n.

 8. Valita osakokonaisuuteen 5 Sähkösuunnittelu puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi Granlund Oy:n, toiseksi Sweco Finland Oy:n ja kolmanneksi WSP Finland Oy:n.

 9. Valita osakokonaisuuteen 6 Kuntoarviot ja -tutkimukset puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi Granlund Oy:n, toiseksi AFRY Finland Oy:n ja kolmanneksi Brado Oy:n.

 10. Valita osakokonaisuuteen 7 LVIAJ-valvonta puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi Rakennuttajatoimisto HTJ Oy:n, toiseksi A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy:n ja kolmanneksi Sweco Finland Oy:n.

 11. Valita osakokonaisuuteen 8 Kustannussuunnittelu ja -valvonta puitesopimuskumppaneiksi etusijajärjestyksessä ensimmäiseksi Ralkon Oy:n, toiseksi Granlund Oy:n ja kolmanneksi Sustera Oy:n.

 

Päätös Hyväksyttiin.

 

 - - - - -

 

 

 

KAURAK 12.12.2024 § 97  

576/02.07.00/2024

  

Hankintayksikön tekemä hankintaoikaisu kaupunkirakennelautakunnan päätökseen 14.11.2024 (KAURAK 14.11.2024 §83 576/02.07.00/2024) Äänekosken rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluista osakokonaisuuksien 1 Rakennuttaminen ja työmaavalvonta, 2 Arkkitehtisuunnittelu, 3 Rakennesuunnittelu, 4 LVIAJ-suunnittelu, 6, Kuntoarviot ja -tutkimukset, 7 LVIAJ-valvonta ja 8 Kustannussuunnittelu ja -laskenta osalta.

 

Yleistä

 

Hankintayksikkö on havainnut virheen hankintapäätöksen perusteena olleen tarjousvertailun pisteytyksessä. Hankintayksikkö on todennut, että virheellisellä pisteytyksellä on ollut vaikutusta vertailun tuloksiin osakokonaisuuksissa 1-4 ja 6-8 ja siten vertailun perusteella tehty kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 hankintapäätös koskien Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluita osakokonaisuuksissa 1-4 ja 6-8 on virheellinen päätöksen §83 kohtien 4-7 ja 9-11 osalta.

 

Prosessinedellytykset

 

Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016, jäljempänä myös hankintalaki) 132 §:n perusteella hankintayksikkö voi itse poistaa virheellisen päätöksensä tai peruuttaa muun hankintamenettelyssä tehdyn ratkaisun, jolla on oikeudellisia vaikutuksia ehdokkaiden tai tarjoajien asemaan, ja ratkaista asian uudelleen, jos päätös tai muu hankintamenettelyssä tehty ratkaisu perustuu lain soveltamisessa tapahtuneeseen virheeseen tai jos asiaan on tullut sellaista uutta tietoa, joka voi vaikuttaa päätökseen, ratkaisuun tai hankintasopimuksen tekemisen edellytyksiin. Päätöksen tai ratkaisun oikaiseminen ei edellytä asianosaisen suostumusta.

 

Hankintalain 133 §:n perusteella hankintayksikkö voi ottaa hankintaoikaisun käsiteltäväkseen omasta aloitteestaan tai asianosaisen vaatimuksesta. Hankintayksikkö voi itse ottaa hankintapäätöksen tai ratkaisun korjattavakseen 90 päivän kuluessa siitä, kun hankintaoikaisun kohteena oleva päätös tai ratkaisu on tehty. Hankintayksikön on ilmoitettava hankintaoikaisun vireilletulosta välittömästi niille, joita asia koskee.

 

Hankintalain 127 §:n mukaan hankintayksikön tekemä päätös perusteluineen sekä valitusosoitus ja oikaisuohje on annettava tiedoksi kirjallisesti niille, joita asia koskee. Päätös edellä mainittuine asiakirjoineen annetaan tiedoksi käyttäen ehdokkaan ja tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa. Käytettäessä sähköistä yhteystietoa ehdokkaan ja tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon päivänä, jona asiaa koskeva sähköinen asiakirja on viestin vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että sähköistä viestiä voidaan käsitellä. Tällaisena ajankohtana pidetään viestin lähettämispäivää, jollei asiassa esitetä luotettavaa selvitystä tietoliikenneyhteyksien toimimattomuudesta tai vastaavasta muusta seikasta, jonka johdosta sähköinen viesti on saapunut vastaanottajalle myöhemmin. Käytettäessä sähköistä tiedoksiantoa hankintayksikön on merkittävä viestiinsä erikseen tieto viestin lähettämispäivästä.

 

Kaupunkirakennelautakunnan tekemä hankintapäätös annettiin tiedoksi tarjoajille tiistaina 19.11.2024 sähköisesti kilpailutusjärjestelmä Cloudian kautta ja edellä olevan hankintalain 127 §:n nojalla sen katsotaan tulleen tarjoajien tietoon 19.11.2024. Hankintayksikkö ilmoitti tarjoajille sähköisen kilpailutusjärjestelmä Cloudian kautta torstaina 21.11.2024 ottavansa päätöksen itse oikaistavakseen. Hankintaoikaisu laitettiin vireille hankintalain 133 §:n mukaisessa määräajassa.

 

Edellä olevan perusteella hankintayksikön tekemää hankintaoikaisua koskeva päätös on otettava uudelleen ratkaistavaksi kaupunkirakennelautakuntaan.

 

 

Hankintaoikaisun käsittely

 

Hankintaoikaisussaan hankintayksikkö toteaa, että hankintapäätöksen perusteena ollutta pisteytystä ei ole suoritettu tarjouspyynnön mukaisesti.

 

Kaupunkirakennepalvelut tutkivat kilpailutuksen pisteytyksen muodostumista sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä ja havaitsi, että tarjoajien on ollut teknisesti mahdollista syöttää suurempia arvoja kuin vertailuun arvioitavaksi hyväksytty enimmäisarvo. Enimmäisarvoa suurempien arvojen syöttäminen tarjouslomakkeelle on vaikuttanut laskentateknisistä syistä muiden kuin suurimman arvon tarjoukselle syöttäneen tarjoajan pisteisiin laskevasti ja siten vääristänyt vertailupisteitä eikä vertailu ole ollut tasapuolinen kaikille.

 

Vertailupisteet tarkistettiin kaikkien osakokokonaisuuksien osalta. Osakokonaisuudessa 5 ei ollut virhettä pisteytyksen muodostumisessa. Osakokonaisuuksien 1-4 ja 6-8 osalta pisteytystä korjattiin siten, että sallittua suuremmat arvot korvattiin suurimmalla sallitulla arvolla ja pisteytys laskettiin uudestaan. Todettiin, että laskennan korjaaminen vaikutti vertailun tuloksiin ja, että osa-alueiden 1-4 ja 6-8 osalta hankintapäätös on siten virheellinen.

 

Kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 päätöksessä valitut toimijat etusijajärjestyksessä olivat:

 

Osakokonaisuudessa 1 Rakennuttaminen ja työmaavalvonta: Inmeco Oy Rakennuskonsultit, PH-Rakennuttajapalvelu Oy ja Brado Oy;

 

Osakokonaisuudessa 2 Arkkitehtisuunnittelu: Inmeco Oy rakennuskonsultit, Raami Arkkitehdit Oy ja Arkitupa Oy;

 

Osakokonaisuudessa 3 Rakennesuunnittelu: Sweco Finland Oy, FCG Finnish Consulting Group Oy ja AFRY Oy;

 

Osakokonaisuudessa 4 LVIAJ-suunnittelu: Sweco Finland Oy, LVI Sasto Oy ja Granlund Oy;

 

Osakokonaisuudessa 6 Kuntoarviot ja -tutkimukset: Granlund Oy, AFRY Oy ja Brado Oy;

 

Osakokonaisuudessa 7 LVIAJ-valvonta: Rakennuttajatoimisto HTJ Oy, A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy ja Sweco Finland Oy;

 

Osakokonaisuudessa 8 Kustannussuunnittelu ja -laskenta: Ralkon Oy, Granlund Oy ja Sustera Oy.

 

Korjatun pisteytyksen perusteella laaditussa vertailussa valitut toimijat etusijajärjestyksessä ovat:

 

Osakokonaisuudessa 1 Rakennuttaminen ja työmaavalvonta: PH-Rakennuttajapalvelu Oy, Brado Oy ja Inmeco Oy Rakennuskonsultit;

 

Osakokonaisuudessa 2 Arkkitehtisuunnittelu: Raami Arkkitehdit Oy, Arco Architecture company Oy ja Granlund Oy;

 

Osakokonaisuudessa 3 Rakennesuunnittelu: FCG Finnish Consulting Group Oy, AFRY Oy ja Sweco Finland Oy;

 

Osakokonaisuudessa 4 LVIAJ-suunnittelu: Sweco Finland Oy, Granlund Oy ja LVI Sasto Oy;

 

Osakokonaisuudessa 6 Kuntoarviot ja -tutkimukset: AFRY Oy, Brado Oy ja Sustera Oy;

 

Osakokonaisuudessa 7 LVIAJ-valvonta: Rakennuttajatoimisto HTJ Oy, A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy ja Sweco Finland Oy;

 

Osakokonaisuudessa 8 Kustannussuunnittelu ja -laskenta: Sustera Oy, PH-Rakennuttajapalvelu Oy ja Ralkon Oy.

 

Edellä olevan perusteella voidaan todeta, että hankintayksikön hankintaoikaisu tulee hyväksyä.

 

Valmistelija Kaupunkirakennepäällikkö Erika Räihä, puh. 040 7623811 

 

Esittelijä Tekninen johtaja Tommi Rautjärvi, puh. 0400 543 587

 

Päätösehdotus Kaupunkirakennelautakunta:

 

  1. Päättää ottaa käsiteltäväksi hankintayksikön tekemän hankintaoikaisun kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemästä päätöksestä, koska sanotusta päätöksestä saa tehdä hankintaoikaisuvaatimuksen, hankintayksiköllä oikeus tehdä hankintaoikaisu ja koska hankintaoikaisu on laitettu vireille säädetyssä määräajassa;

 

  1. Hyväksyy hankintayksikön hankintaoikaisun edellä esittelytekstissä esitetyillä perusteilla kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemän päätöksen osa-alueiden 1 Rakennuttaminen ja työmaavalvonta, 2 Arkkitehtisuunnittelu, 3 Rakennesuunnittelu, 4 LVIAJ-suunnittelu, 6, Kuntoarviot ja -tutkimukset, 7 LVIAJ-valvonta ja 8 Kustannussuunnittelu ja -laskenta osalta;

 

  1. Kumoaa ja poistaa kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemän päätöksen osa-alueiden 1 Rakennuttaminen ja työmaavalvonta, 2 Arkkitehtisuunnittelu, 3 Rakennesuunnittelu, 4 LVIAJ-suunnittelu, 6, Kuntoarviot ja -tutkimukset, 7 LVIAJ-valvonta ja 8 Kustannussuunnittelu ja -laskenta osalta;

 

 4. Valitsee kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemässä päätöksessä tarkoitetun Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluiden hankinnassa osa-alueella 1 Rakennuttaminen ja työmaavalvonta toimittajiksi etusijajärjestyksessä PH-Rakennuttajapalvelu Oy:n, Brado Oy:n ja Inmeco Oy Rakennuskonsultit;

 

 5. Valitsee kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemässä päätöksessä tarkoitetun Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluiden hankinnassa osa-alueella 2 Arkkitehtisuunnittelu toimittajiksi etusijajärjestyksessä Raami Arkkitehdit Oy:n, Arco Architecture company Oy:n ja Granlund Oy:n;

 

 6. Valitsee kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemässä päätöksessä tarkoitetun Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluiden hankinnassa osa-alueella 3 Rakennesuunnittelu toimittajiksi etusijajärjestyksessä FCG Finnish Consulting Group Oy:n, AFRY Oy:n ja Sweco Finland Oy:n;

 

 7. Valitsee kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemässä päätöksessä tarkoitetun Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluiden hankinnassa osa-alueella 4 LVIAJ-suunnittelu toimittajiksi etusijajärjestyksessä Sweco Finland Oy:n, Granlund Oy:n ja LVI Sasto Oy:n;

 

 8. Valitsee kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemässä päätöksessä tarkoitetun Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluiden hankinnassa osa-alueella 6 Kuntoarviot ja -tutkimukset toimittajiksi etusijajärjestyksessä AFRY Oy:n, Brado Oy:n ja Sustera Oy:n;

 

 9. Valitsee kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemässä päätöksessä tarkoitetun Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluiden hankinnassa osa-alueella 7 LVIAJ-valvonta toimittajiksi etusijajärjestyksessä Rakennuttajatoimisto HTJ Oy:n, A-Insinöörit Rakennuttaminen Oy:n ja Sweco Finland Oy:n;

 

 10. Valitsee kaupunkirakennelautakunnan 14.11.2024 (83 §) tekemässä päätöksessä tarkoitetun Äänekosken kaupungin rakennuttamis-, kunnossapito-, työmaavalvonta-, asiantuntija- ja suunnittelupalveluiden hankinnassa osa-alueella 8 Kustannussuunnittelu ja -laskenta toimittajiksi etusijajärjestyksessä Sustera Oy:n, PH-Rakennuttajapalvelu Oy:n ja Ralkon Oy:n.

 

Päätös Hyväksyttiin.

 

 - - - - -

 


Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa